Letselschade door een medische fout - Helder bij letselschade

Overslaan en naar inhoud gaan

JE LEVEN STAAT OP Z'N KOP

Letsel door een medische fout?

Een fout bij een operatie. Het te laat krijgen van een diagnose of een verkeerde diagnose. De gevolgen hiervan kunnen heel naar zijn. Hoe weet je of je de arts of het ziekenhuis aansprakelijk kunt stellen?

Ga naar verhalen

Wanneer is de zorgverlener aansprakelijk?

De zorgverlener aansprakelijk?

Je moet kunnen aantonen dat de zorgverlener je schade heeft toegebracht. Je moet kunnen bewijzen dat de dokter niet handelde zoals een vakgenoot in dezelfde situatie zou handelen. Oftewel: de zorgverlener heeft niet gehandeld zoals hij had moeten doen. Dit heet verwijtbaar medisch onzorgvuldig handelen. We nemen je stap voor stap mee wat je kunt doen.

 

Klacht indienen

Wij adviseren vaak om eerst zelf het gesprek aan te gaan met de zorgverlener. Eventueel kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de zorgverlener. Je klacht wordt onderzocht en je krijgt meer informatie over wat er precies is misgegaan. Dit traject kost je niets. Op het Landelijk Meldpunt Zorg vind je meer informatie over patiëntenrechten en het indienen van een klacht.

Gegronde klacht

Vindt de zorgverlener of de klachtenfunctionaris ook dat je gelijk hebt met je klacht? Dan wordt je klacht gegrond verklaard. In een aantal gevallen kunnen wij dan zonder kosten verder adviseren. Is het de vraag of de aansprakelijkheid erkend wordt dan is eerst een haalbaarheidsonderzoek nodig. Maar we vertellen altijd eerst hoeveel iets gaat kosten. Je komt nooit voor verrassingen te staan.

 

Medisch haalbaarheidsonderzoek

We kunnen je helpen door een medisch haalbaarheidsonderzoek te doen. Zo’n onderzoek kost 1.500 euro. Wij vragen dan het medisch dossier op bij je zorgverlener. Onze medisch adviseur bekijkt alle informatie en beslist of het zin heeft om de zorgverlener aansprakelijk te stellen. Als dit inderdaad zo is, dan zorgen wij ervoor dat de zorgverlener aansprakelijk wordt gesteld.

WIJ HELPEN JE VERDER

Schade vergoeden

Erkent (de verzekeraar van) de zorgverlener de aansprakelijkheid? Dan zal deze partij de schade vergoeden. Maar vaak ontstaat er discussie over wat precies de schade is door de gemaakte fout. Wij helpen je hierbij en komen met een oplossing, zodat je verder kunt.

Neem contact op

Helderheid in 4 stappen

1

Gesprek

In een persoonlijk gesprek bekijken we samen jouw zaak.

2

Klacht

Je dient een klacht in bij de klachtenfunctionaris of je gaat in gesprek met de zorgverlener. Vinden zij ook dat je gelijkt hebt?

3

Onderzoek

Dan starten we een medisch haalbaarheidsonderzoek. Laat dit onderzoek zien dat je kans maakt op een schadevergoeding? Dan stellen we de zorgverlener aansprakelijk.

4

Vergoeding

We onderhouden contact met jou en de verzekeraar van de zorgverlener. We zorgen dat je schade wordt vergoed en helpen je weer op weg.

Veelgestelde vragen

Klantverhalen

Verhalen uit de praktijk

01

Bilal

02

Mariska

03

Edwin

CONTACT

Een persoonlijk gesprek?

Heeft jouw arts of het ziekenhuis een fout gemaakt? Een verkeerde diagnose gesteld? Is een operatie verkeerd gegaan? Of is jouw geliefde overleden door een fout van het ziekenhuis? Elk medisch incident is anders. Neem contact met ons op!

  • Ook als je het nog niet zeker weet. Het eerste gesprek is altijd gratis en je zit nergens aan vast.
  • Je weet dan meteen of er kansen zijn voor een snelle en goede aanpak van je zaak.
  • Kies je voor ons? Dan helpen we je gratis verder. Onze kosten worden namelijk betaald door de verzekeraar die aansprakelijk is.

Meer weten? Vul het formulier hiernaast in. En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Bellen kan ook: 085-0653149

Vraag een vrijblijvend gesprek aan