MEDEWERKER AAN HET WOORD
Medewerker aan het woord: Petra Stevenaart
In februari 2022 startte Petra Stevenaart als relatiemanager: een nieuwe functie binnen Helder bij Letselschade. Petra: “Mijn uitgebreide netwerk in de verzekeringsbranche komt hierbij goed van pas. Daarnaast heb ik een groot rechtsvaardigheidsgevoel, ben ik creatief en zorgzaam. Ik help mensen graag. Al deze eigenschappen kan ik bij Helder goed inzetten. Wij bieden mensen in een lastige situatie zoveel mogelijk hulp en ondersteuning. Heel betekenisvol." Inmiddels is Petra doorgegroeid tot manager binnendienst.
Petra woont in Leusden, is getrouwd en heeft twee volwassen zoons. Ze werkt al haar hele werkzame leven in het banken- en verzekeringswezen. Petra: “Ik ben begonnen bij de Rabobank en maakte vervolgens de overstap naar verzekeraar de Amersfoortse, nu a.s.r. Hier hield ik me bezig met claimbehandeling AOV. Na wat omzwervingen werkte ik vervolgens vijftien jaar als contractbeheerder Volmachten en Herverzekeraars bij rechtsbijstandverzekeraar ARAG. Op zoek naar een nieuwe uitdaging kwam ik in contact met Helder bij Letselschade. Het bedrijf en de functie van relatiemanager spraken mij erg aan en de klik was gelukkig wederzijds.”
Flinke groei van Helder
Als relatiemanager richt Petra zich op het leggen van nieuwe contacten met potentiële nieuwe business partners – bijvoorbeeld tussenpersonen en verzekeraars – en het onderhouden van de bestaande contacten, om cliënten en business partners vanuit Helder bij Letselschade zo goed mogelijk te ondersteunen. Hierbij werkt ze samen met Helder-oprichter Jan van den Berg, die deze taak voorheen alleen vervulde. “Helder groeit flink”, vertelt Petra. “Hierdoor ontstond de behoefte om het bedrijf anders te organiseren en processen te stroomlijnen en te optimaliseren. Ondersteuning bij het relatiebeheer was hierbij gewenst. Inmiddels is aan deze behoefte voldaan en is er een goede fundering voor het relatiebeheer neergezet.”
Diverse werkzaamheden
Petra heeft de switch naar manager binnendienst gemaakt binnen het bedrijf. Binnen deze functie houdt zij zich nog steeds bezig met het relatiebeheer. Zo onderhoudt ze de contacten met de zakelijke partners en heeft zij vaak het eerste contact met nieuwe cliënten. “Ik leg contact met eventuele nieuwe business partners om gezamenlijk te onderzoeken of wij een aanvulling kunnen zijn op hun dienstverlening. Is er een klik en sluit de Helder-filosofie aan? Helder is erg flexibel en denkt graag in alles mee met opdrachtgevers en cliënten. Wij nemen alle zorg uit handen. Graag zetten wij vanaf onze vestigingen in Arnhem, Delft en Leusden onze kennis en kunde in, om zo deze partners én onze cliënten te ontzorgen. Met deze partijen leg ik contact, ik onderzoek of er een zakelijke klik is en of de manier van werken bij ons past.
Nieuwe initiatieven
Daarnaast onderhoud ik het contact met bestaande partners. Loopt het proces goed? Kunnen er dingen anders of beter? Hoe gaat het met hen? Zijn zij tevreden of zijn er zaken die beter kunnen? Ook bekijk ik de mogelijkheden om nieuwe initiatieven te ontplooien, bijvoorbeeld op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.”
“Helder levert kwaliteit en resultaat voor zowel cliënten als business partners”
“Helder levert kwaliteit en resultaat voor zowel cliënten als business partners”
Luisterend oor
“Verder bekijk ik hoe de processen met betrekking tot relatiebeheer beter en efficiënter kunnen en ben ik ook regelmatig het eerste aanspreekpunt voor mogelijke nieuwe cliënten. Ik bied hen een luisterend oor, bekijk of wij kunnen helpen en bespreek wat de mogelijkheden zijn. Daarna neemt de jurist alle zorg over.”
Aandacht voor de medewerkers
Maar naast het stukje relatiebeheer, is het wel en wee van de medewerkers van de binnendienst haar grootste belang. “Ik vind het belangrijk dat het goed gaat met mijn collega’s en dat er korte lijnen zijn naar iedereen.” Het persoonlijke stukje achter de medewerkers is daarbij voor haar erg belangrijk.
Dynamisch werk
“Het bevalt me heel goed bij Helder bij Letselschade”, zegt Petra. “Het werk binnen ons letselschadebedrijf is heel dynamisch: elke dag gebeurt er wel iets onverwachts, waarop we met elkaar moeten inspelen. Dit spreekt mij erg aan. Als organisatie is Helder veel kleiner dan ik gewend was en mede hierdoor heel toegankelijk en bijna huiselijk. Er wordt heel hard gewerkt om kwaliteit en resultaat te leveren voor zowel onze cliënten als onze business partners. Maar tegelijkertijd zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel.”
Mooie mix van energie
“Als collega’s werken we nauw samen en spreken we elkaar veel. De sfeer binnen het team is super: er is een mooie mix van energie. Iedereen is heel open, je kunt overal binnenlopen bij vragen en mijn collega’s zijn altijd bereid om mee te denken en te helpen. Iedereen draagt bij aan het beste resultaat voor onze cliënten en business partners. Veel van het letselschadevak was nog nieuw voor mij, maar mijn collega’s waren altijd bereid om mee te denken en te helpen. Dit geldt trouwens niet alleen op zakelijk, maar ook op persoonlijk vlak.”