Botbreuk niet gezien door het ziekenhuis - Helder bij letselschade

Overslaan en naar inhoud gaan
Blogs
Verhalen

Klantverhaal Bilal

Bilal loopt jarenlang met een gebroken enkel door een fout van het ziekenhuis

Bilal valt van een opstapje in huis. Hij heeft pijn aan zijn enkel en gaat naar het ziekenhuis om röntgenfoto's te laten maken. Maar daar wordt alleen een foto gemaakt van de binnenzijde van de enkel, niet van de buitenzijde. Bilal krijgt te horen dat er niks aan de hand is.

Bilal werkt al jaren met veel plezier als zelfstandige in de bouw. Maar sinds de val kan hij zijn werk niet goed meer doen door de pijn aan zijn enkel. Uiteindelijk komt hij thuis te zitten. Hierdoor heeft hij geen inkomsten meer. Deze situatie zorgt voor veel stress bij Bilal. Na enige tijd gaat Bilal met pensioen en hoeft hij zijn enkel niet meer te belasten voor zijn werk.

“Samen met Bilal en de verzekeraar komen we tot een goede regeling waarbij Bilal een schadevergoeding krijgt”

“Samen met Bilal en de verzekeraar komen we tot een goede regeling waarbij Bilal een schadevergoeding krijgt”

Opnieuw naar het ziekenhuis

Door de klachten is hij steeds meer op zijn hak gaan lopen om de druk te verminderen. Zijn enkel blijft opgezwollen en de buitenkant doet nog steeds pijn. Bilal gaat naar zijn huisarts, en deze stuurt hem opnieuw naar het ziekenhuis om röntgenfoto’s te laten maken. Een paar dagen later belt de huisarts: de enkel van Bilal blijkt gebroken te zijn, aan de buitenkant.

 

 

Excuses van de huisarts

De breuk was niet te zien op de röntgenfoto van een jaar eerder, omdat die foto alleen van de binnenzijde was. Bilal stelt zelf het ziekenhuis aansprakelijk. Na een half jaar wachten komt er eindelijk bericht: het ziekenhuis erkent de aansprakelijkheid, maar zegt verder niet of deze misser ook echt hun schuld is. Bilal weet nog steeds niet of de schade op hen kan worden verhaald.

Onze cliënt Bilal, slachtoffer van een medische fout

Onze cliënt Bilal, slachtoffer van een medische fout

Verhaal gaat verder onder foto

Eindelijk schadevergoeding

Bilal neemt uiteindelijk contact met ons op. Samen met Bilal en de verzekeraar komen we tot een goede regeling waarbij Bilal een schadevergoeding krijgt voor de medische kosten, het verlies aan inkomsten en smartengeld.

 

 

Heb jij letsel opgelopen door een medische fout?

Bekijk onze pagina over medische fouten en neem gerust contact met ons op voor meer informatie. We denken graag met je mee!