fbpx

Medewerker aan het woord: Jan Willem Prins

Jan Willem Prins heeft ruim 10 jaar ervaring als letselschadejurist en is sinds 1 december 2021 onderdeel van het team van Helder bij Letselschade. Hij vertelt: “Helder bij Letselschade onderscheidt zich door echte aandacht voor de cliënt. Als jurist kun je bij ons bureau de tijd aan een zaak besteden die hiervoor nodig is. Dat voelen onze cliënten ook. Bovendien is de sfeer binnen het bedrijf heel erg goed.”

Jan Willem Prins is 36 jaar oud en woont in Nieuw-Vennep. Hij studeerde Rechten aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en belandde vervolgens in de verzekeringswereld. Sinds november 2011 staat hij letselschadeslachtoffers bij. Jan Willem vertelt: “Ik was zo’n 7 jaar letselschadejurist bij Arag Rechtsbijstand, werkte zo’n 3 jaar bij letselschadebureau Nostimos en een aantal maanden bij letselschadebureau Van der Toorn. Vervolgens werd ik benaderd door Jan, één van de eigenaren van Helder bij Letselschade, om eens te komen praten. Die kans wilde ik niet laten schieten. Van mijn tweelingbroer, die sinds juli 2021 bij Helder werkt, hoorde ik positieve verhalen over het bureau. Bovendien kende ik Jan en zijn compagnon Alexander nog vanuit de tijd dat we allemaal bij Arag werkten en kon ik het destijds al goed met hen vinden. Op 1 december 2021 ging ik aan de slag bij Helder bij Letselschade.”

Blog gaat verder na de afbeelding

Hulp en ondersteuning bieden

Jan Willem heeft inmiddels ruim tien jaar ervaring als letselschadejurist. Wat spreekt hem zo aan in deze tak van sport? “Als letselschadejurist kun je mensen die in een moeilijke situatie zitten hulp en ondersteuning bieden en hen daarmee, voor zover mogelijk, ontzorgen. Het slachtoffer kan zich dan richten op zijn of haar herstel. Het bijstaan van slachtoffers geeft mij veel voldoening. Na het oplopen van letsel bij een ongeval staat iemands hele leven soms op zijn kop. Iemand kan niet meer werken, het huishouden niet meer doen, enzovoorts. Het gaat mij niet alleen om het verkrijgen van een rechtvaardige schadevergoeding voor het slachtoffer, maar vooral ook om het ervoor zorgen dat het slachtoffer zijn of haar leven van voor het ongeval weer zoveel mogelijk terugkrijgt. Wanneer nodig kan de aansprakelijke verzekeraar bijvoorbeeld worden gevraagd een arbeidsdeskundige in te schakelen om het slachtoffer te begeleiden bij de terugkeer naar werk.”

“Helder bij Letselschade onderscheidt zich door echte aandacht voor cliënten en voor elkaar”

Elke dag, zaak en cliënt is anders

Jan Willem vervolgt: “Het werk van een letselschadejurist is niet alleen betekenisvol, maar ook erg leuk om te doen én heel afwisselend. Mijn werkzaamheden per dag verschillen. Soms werk ik op ons kantoor in Delft, soms in Leusden en soms vanuit huis. Ook ga ik regelmatig op bezoek bij cliënten: voor het intakegesprek, maar ook wanneer een zaak langer loopt. Dat persoonlijke contact vind ik erg leuk en is ook prettig voor onze cliënten. Verder zit ik veel achter de computer om bijvoorbeeld informatie op te vragen, schades te inventariseren of de schadestaat bij te werken. Iedere zaak en elke cliënt is anders. Hetzelfde letsel kan voor verschillende mensen verschillende gevolgen hebben. Een goed voorbeeld hiervan is een litteken in het gezicht: dit heeft voor een man van 80 jaar heel andere gevolgen dan voor een meisje van 18 jaar dat graag model wilde worden.”

Prettige werkomgeving

Bij Helder gaat het niet om een zo hoog mogelijke omzet, maar om echte aandacht voor de cliënt. Jan Willem: “Je krijgt veel vrijheid om zelfstandig je werk uit te voeren en zelf je tijd in te delen, met alle tijd en ruimte voor de cliënt. Bovendien is er ook aandacht voor elkaar. We hebben een hele gezellige werkomgeving en als collega’s gaan we vriendschappelijk met elkaar om. Eén keer per maand hebben we een teamoverleg in Leusden. Dit is niet alleen fijn om samen bij te praten, maar ook voor de binding met alle collega’s. In de pauzes vind je ons ook regelmatig samen bij het dartbord of de voetbaltafel.”

Wij staan voor je klaar

Je kunt direct contact met ons opnemen. Stel je vraag in de live-chat of bel 085 – 065 31 49. Op werkdagen zijn wij te bereiken tussen 8:30 en 17:30.