In gesprek met Marijn Hokke

Aan het hoofd van Helder bij Letselschade staan drie jonge ondernemers: Alexander Begheyn, Marijn Hokke en Jan van den Berg. Eén voor één vertellen zij meer over hun bedrijf én hun drijfveren. Dit keer is de beurt aan Marijn Hokke.

Marijn is 38 jaar oud en woont samen met zijn vrouw Annemieke, dochter Elise van 6 jaar en zoon Maxime van bijna 3 jaar in het Zuid-Hollandse Rijswijk. In zijn vrije tijd is Marijn graag actief bezig. Hij is een fervent watersporter en motorrijder.

Blog gaat verder na de afbeelding

“Als letselschade-expert ben je jurist, maar soms ook een beetje dokter of psycholoog”

Toevalstreffer

Marijn volgde de hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening, de voorloper van hbo Rechten, waarna hij een baan aangeboden kreeg bij een grote verzekeraar. Hij vertelt: “Mijn nieuwe werkgever dacht dat een functie op de afdeling Letselschade goed bij mij zou passen. Zelf twijfelde ik, maar ik besloot het specialisme een kans te geven. Gelukkig maar, want letselschade bleek superinteressant!”

Na een periode in de binnendienst, solliciteerde Marijn succesvol naar een buitendienstfunctie op de afdeling Letselschade. “In deze functie had ik meer contact met cliënten, iets wat ik in de binnendienst erg miste. Na een tijdje ging ik bij een andere verzekeraar aan de slag, maar ik miste in deze binnendienstfunctie toch weer het contact met cliënten. Ik besloot toen om als zelfstandige te gaan werken en opende mijn eigen rechtsbijstandskantoor. Het was prettig om op deze manier dicht bij de cliënt te kunnen staan, maar nu had ik geen collega’s om mee te sparren. Hierna werkte ik nog een tijdje in loondienst als letselschade-expert voor een verzekeraar.”

Direct een klik

Tijdens een opleidingsdag ontmoet Marijn Jan van den Berg en de twee raken met elkaar in gesprek. “We hadden direct een klik”, vertelt Marijn. “En die klik was er later ook met Alexander. Het balletje ging rollen en uiteindelijk sloot ik me in oktober 2018 aan bij Helder bij Letselschade. Voor de tweede keer ben ik ondernemer, maar nu leiden we het bedrijf met zijn drieën. Naast Jan en Alexander bestaat het team bovendien nog uit een aantal andere medewerkers. De manier waarop we samenwerken vind ik heel prettig. Het is fijn om samen te kunnen sparren. Ik werk vanuit het kantoor in Rijswijk, Jan en Alexander vanuit Leusden. Op woensdagen werken we samen in Leusden.”

Helder op alle vlakken

De naam zegt het al, Helder onderscheidt zich van andere letselschadebedrijven door een heldere manier van werken. “Wij realiseren op een eerlijke manier het beste resultaat voor onze cliënten. Zo delen we bijvoorbeeld duidelijk onze verwachtingen met de cliënt. Helder zijn zit daarnaast ook in een helder contact. Cliënten kunnen rekenen op één aanspreekpunt waar ze terecht kunnen met vragen. Dat is vaak ook degene die de zaak aanneemt. Door korte lijnen houden we het contact direct en persoonlijk. Als cliënt kun je Helder altijd en overal bereiken, zelfs per whatsapp. Dat wordt enorm gewaardeerd. Wanneer iemand op vrijdagavond een dringende vraag heeft, kan hij of zij deze direct stellen. Zo hoeft de cliënt hier niet het hele weekend mee rond te lopen. Vaak hebben wij meteen een antwoord.”

“Ook als werkgever is ons bedrijf helder”, vindt Marijn. “Onze medewerkers weten wat we van hen verwachten en krijgen veel vrijheid en verantwoordelijkheid. We streven ernaar om ervoor te zorgen dat zij geen reden hebben om voor een andere werkgever te kiezen. Zo bieden we hen goede arbeidsvoorwaarden, een goed pensioen en flexibele werktijden. Bovendien is de sfeer binnen ons bedrijf heel goed. Als collega’s kunnen we het prima met elkaar vinden. Dat maakt het werken bij Helder extra leuk.”

Veelzijdig werk

Het werk van een letselschade-expert is enorm veelzijdig. Marijn: “Soms ben ik jurist, soms ook een beetje psycholoog of arts. Die afwisseling vind ik heel leuk. Ook de cliënten die we bijstaan zijn heel verschillend.” De veelzijdigheid blijkt ook uit Marijns werkdagen, die hij steeds weer anders invult. “Meestal begin ik tussen half 8 en 8 uur op het kantoor in Rijswijk. Ik kijk of er post is en beantwoord mijn e-mail. Het werk dat hieruit voortkomt is elke dag anders. Soms heb ik in de ochtend een afspraak, bijvoorbeeld een intakegesprek of een gesprek met een cliënt en de verzekeraar van de tegenpartij. Na afloop hiervan maak ik een gespreksverslag, dat ik gelijk toestuur aan de cliënt. Op woensdag werk ik – net als Jan en Alexander – op ons kantoor in Leusden. Op die dag vindt ook ons managementoverleg plaats, waarbij we kijken hoe we ervoor staan als bedrijf, welke ontwikkelingen er zijn in de markt en op zoek gaan naar manieren waarop we ons kunnen onderscheiden.”

Doel en voldoening

Marijn voorziet een mooie toekomst voor Helder. “Ik hoop dat Helder de komende jaren door kan groeien naar een gezond bedrijf met rond de vijftien medewerkers”, vervolgt Marijn. “Zo kunnen we nog meer cliënten op een heldere manier helpen, maar ook onze persoonlijke werkwijze handhaven. Wat mij persoonlijk de meeste voldoening geeft? Wanneer wij een zaak overnemen die volledig is vastgelopen – soms nadat al vier anderen ernaar hebben gekeken – en dan toch tot een goede regeling komen. Een mooie bevestiging dat onze manier van werken succesvol is. Als letselschade-expert kun je heel direct iets voor mensen betekenen. Dat geeft ontzettend veel voldoening. Samen met mijn collega’s streef ik naar het beste resultaat voor onze cliënten.”

Hulp nodig bij het claimen van letselschade na een ongeluk?

Kom je er zelf ook niet uit met je verzekeraar? Helder bij Letselschade heeft veel ervaring met dergelijke zaken. Wij helpen je graag stap voor stap bij de bemiddeling met de verzekeraar en het regelen van de schadevergoeding. Neem gratis en vrijblijvend contact met ons op voor advies.

Wij staan voor je klaar

Je kunt direct contact met ons opnemen. Stel je vraag in de live-chat of bel 085 – 065 31 49. Op werkdagen zijn wij te bereiken tussen 8:30 en 17:30.